صادرات کالا فرصت استفاده از امکانات بازارهای جهانی برای رشد تولیدات داخلی را مهیا می‌نماید و به جهت ارز آوری و تامین منابع ارزی کشور از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. تجارت پویا همواره در تلاش است تا در جهت رفع موانع خارجی و داخلی حوزه صادرات کالا در کنار صادرکنندگان محترم باشد.

صفر تا صد صادرات

از بازاریابی تا مشارکت

صفر تا صد صادرات

از بازاریابی تا مشارکت

صادرات فرصت استفاده از امکانات بازارهای جهانی برای رشد تولیدات داخلی را مهیا می‌نماید و به جهت ارز آوری و تامین منابع ارزی کشور از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. تجارت پویا همواره در تلاش است تا در جهت رفع موانع خارجی و داخلی این حوزه در کنار صادرکنندگان محترم باشد.

خدمات صادرات کالا از ایران

بازاریابی صادراتی

یافتن مشتریان خارجی پس از مطالعه جامع و تعیین بازار صادراتی محصول به کمک روش‌های نوین ارتباطی و بازاریابی بین الملل

مطالعه بازار هدف

جستجوی بازار مصرف خارجی متناسب با ویژگی و نوع محصول و همچنین امکان توسعه بازار صادراتی به کمک مطالعه بازار

توانمندسازی صادراتی

مطالعه و آنالیز شرایط و پتانسیل کمی و کیفی محصول و همچنین بر طرف کردن نقاط ضعف و آماده سازی کالا را برای صادرات

عملیات صادراتی

هماهنگی حمل، انجام تشریفات و امور گمرکی صادراتی متناسب با نوع و قوانین داخلی و خارجی مرتبط با محصول صادراتی و همچنین تحویل کالا به مشتری

مذاکرات و عقد قرارداد

نهایی سازی فروش به مشتری خارجی و تعیین کلیه شرایط معامله با توجه به قوانین بین المللی به نحوی که اطمینان طرفین از انجام تعهدات معامله حاصل گردد

بسته‌بندی صادراتی

آماده سازی ظاهری محصول و اصطلاحا بسته‌بندی صادراتی متناسب با بازار هدف و سلیقه مصرف کننده خارجی

خدمات بازگشت ارز

اجرای راهکارهایی عملی بابت دریافت وجه معامله خارجی در کشور مقصد، مبدا یا واسط که با توجه به محدودیت‌ها و تحریم‌ها باید با دقت و حساسیت زیادی انجام پذیرد

باید توجه داشت صادرات هر نوع کالا قوانین متفاوتی دارد همچنین هر کشوری برای واردات محصول قوانین خاص خودش را دارد که باید رعایت شوند پس برای صادرات آشنایی با قوانین برای طی‌کردن مراحل مختلف نیاز است.

اظهار کالا به گمرک

حمل و نقل و بیمه

گواهی بازرسی کالا

گواهی مبدا

بازاریابی صادراتی

صدور پیش فاکتور / Proforma

بسته‌بندی / Packing

تعیین ارزش گمرکی

اخذ مجوزهای صادراتی

مراحل صادرات کالا از ایران

صادرات کالا یک فرایند است، در واقع این جمله بدان معناست که در امر صادرات نیاز است تا برای حصول نتیجه مراحل تعیین شده به طور دقیق انجام شوند، صادرات مراحل مختلفی دارد؛ از جمله مطلعه بازار، بازاریابی صادراتی، انجام عملیات صادرات و…

١. بازاریابی

برای آگاهی یافتن از وضعیت بازار و برآورد ظرفیت آن می‌توان از روش‌های متنوعی از جمله مذاکره با خریداران، تحقیقات میدانی، استفاده از آمار و اطلاعات معتبر منتشر شده، شرکت در نمایشگاه‌های بین‌المللی و استفاده از اطلاعات رایزنان بازرگانی در کشورهای هدف بهره برد. هر چه شناخت از بازار بهتر و عمیق‌تر باشد و از روش‌های موثرتر تبلیغاتی استفاده نمایید احتمال موفقیت شما برای صادرات کالا بیشتر خواهد بود.

٣. بسته‌بندی / Packing

نحوه بسته‌بندی با توجه به ماهیت کالا و توافق به عمل آمده مشخص می‌شود. فروشنده می‌بایست اطلاعات مربوط به نحوه بسته‌بندی، تعداد، ابعاد، وزن و کدهای تعرفه گمرکی کالاها را برای خریدار ارسال نماید. به سند ارسالی Packing List یا لیست عدلبندی گفته می‌شود.

٥. اخذ مجوزهای صادراتی

فروشنده جهت صادرات کالا باید مجوزهای صادراتی لازم را از مراجع ذیربط همانند وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت بهداشت و درمان، سازمان ملی استاندارد و یا نهادهای دیگر کسب نماید.

٢. صدور پیش فاکتور / Proforma

پس از شناخت بازار و ارتباط با مشتری هدف، صادرکننده باید اطلاعات کالا و فروشنده را در قالب سندی به نام پروفرما برای خریدار ارسال نماید.

٤. تعیین ارزش گمرکی

ارزش گمرکی عبارتست از بهای سیف(CIF)* کالا بعلاوه سایر هزینه‌ها که شامل هزینه‌های افتتاح اعتبار، واریز برات، حق استفاده از علامت تجاری و سایر هزینه‌هایی که تا ورود به اولین دفتر گمرکی به کالا تحمیل می‌شود، خواهد بود. ارزش گمرکی با توجه به فاکتور و سایر اسناد تسلیمی صاحب کالا مشخص می‌شود.
*بهای سیف عبارتست از بهای خرید کالا در مبدا به اضافه هزینه‌های بیمه و حمل و نقل

٧. حمل و نقل و بیمه

با توجه به قرارداد تنظیم شده بین صادرکننده و خریدار کالا در صورتی که توافق شده باشد صادرکننده کالا را در مقصد تحویل دهد باید نسبت به حمل و نقل کالا اقدام نماید. پس از انتخاب شیوه مناسب حمل و عقد قرارداد با یک شرکت معتبر باید نسبت به بیمه کالا تا مقصد اقدام کنید. تمام این مراحل نیازمند تخصص و تجربه می‌باشد که درصورت رعایت نکردن نکات لازم می‌تواند منجر به افزایش هزینه و یا حتی از بین رفتن کالا شود.

٩. گواهی مبدا

صادرکننده باید جهت صدور گواهی مبدا به سامانه یکپارچه گواهی مبدا اتاق بازرگانی مراجعه نموده و اطلاعات و اسناد لازم را بارگزاری نماید. اتاق بازرگانی با توجه به پروانه گمرکی، اسناد حمل و فاکتور فروشنده نسبت به صدور گواهی مبدا اقدام می‌نماید و این سند به همراه سایر اسناد تجاری برای خریدار ارسال می‌گردد.

٦. اظهار کالا به گمرک

با توجه به اسناد کالا از جمله فاکتور یا اینویس(Invoice) و لیست عدلبندی (Packing List) اظهارنامه صادراتی تنظیم و در صورت نیاز، کالا به گمرک حمل شده و پس از ارزیابی و پلمب کالا پروانه صادراتی اخذ می‌گردد.

٨. گواهی بازرسی کالا

خریدار جهت اطمینان از انطباق شرایط کالا با شرایط توافق شده در قرارداد، درخواست بازرسی کالا را توسط موسسات بازرسی کالا می‌نماید. این موسسات با حضور در محل فروشنده و انجام آزمون‌های لازم نتیجه را در قالب گزارشی ارایه می‌دهند و نسبت به صدور گواهی COI یا بازرسی کالا اقدام می‌نمایند.

١٠. رفع تعهدات ارزی

با توجه به قوانین و سیاست‌های اخیر در زمینه صادرات کالا، امروزه بازگشت ارز صادرات و رفع تعهد صادراتی از عمده نگرانی‌ها و دغدغه‌های صادرکنندگان است. لذا در صورت عدم ایفای تعهدات صادرات در مدت زمان مشخص، صادرکنندگان با مسائل و مشکلات ناشی از عدم رفع تعهد که عدم معافیت‌های مالیاتی و متعاقبا اعمال جریمه و محدودیت‌های مختلف را بهمراه خواهد داشت مواجه خواهند بود.
تجارت پویا می‌تواند بواسطه واردات در قبال صادرات و همچنین تهاتر تعهدات شما، در جهت رفع تعهدات ارزی و بازگشت ارز حاصل از صادرات شما همکاری نماید.

١. بازاریابی

برای آگاهی یافتن از وضعیت بازار و برآورد ظرفیت آن می‌توان از روش‌های متنوعی از جمله مذاکره با خریداران، تحقیقات میدانی، استفاده از آمار و اطلاعات معتبر منتشر شده، شرکت در نمایشگاه‌های بین‌المللی و استفاده از اطلاعات رایزنان بازرگانی در کشورهای هدف بهره برد. هر چه شناخت از بازار بهتر و عمیق‌تر باشد و از روش‌های موثرتر تبلیغاتی استفاده نمایید احتمال موفقیت شما برای صادرات کالا بیشتر خواهد بود.

٢. صدور پیش فاکتور / Proforma

پس از شناخت بازار و ارتباط با مشتری هدف، صادرکننده باید اطلاعات کالا و فروشنده را در قالب سندی به نام پروفرما برای خریدار ارسال نماید.

٣. بسته‌بندی / Packing

نحوه بسته‌بندی با توجه به ماهیت کالا و توافق به عمل آمده مشخص می‌شود. فروشنده می‌بایست اطلاعات مربوط به نحوه بسته‌بندی، تعداد، ابعاد، وزن و کدهای تعرفه گمرکی کالاها را برای خریدار ارسال نماید. به سند ارسالی Packing List یا لیست عدلبندی گفته می‌شود.

٤. تعیین ارزش گمرکی

ارزش گمرکی عبارتست از بهای سیف(CIF)* کالا بعلاوه سایر هزینه‌ها که شامل هزینه‌های افتتاح اعتبار، واریز برات، حق استفاده از علامت تجاری و سایر هزینه‌هایی که تا ورود به اولین دفتر گمرکی به کالا تحمیل می‌شود، خواهد بود. ارزش گمرکی با توجه به فاکتور و سایر اسناد تسلیمی صاحب کالا مشخص می‌شود.
*بهای سیف عبارتست از بهای خرید کالا در مبدا به اضافه هزینه‌های بیمه و حمل و نقل

٥. اخذ مجوزهای صادراتی

فروشنده جهت صادرات کالا باید مجوزهای صادراتی لازم را از مراجع ذیربط همانند وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت بهداشت و درمان، سازمان ملی استاندارد و یا نهادهای دیگر کسب نماید.

٦. اظهار کالا به گمرک

با توجه به اسناد کالا از جمله فاکتور یا اینویس(Invoice) و لیست عدلبندی (Packing List) اظهارنامه صادراتی تنظیم و در صورت نیاز، کالا به گمرک حمل شده و پس از ارزیابی و پلمب کالا پروانه صادراتی اخذ می‌گردد.

٧. حمل و نقل و بیمه

با توجه به قرارداد تنظیم شده بین صادرکننده و خریدار کالا در صورتی که توافق شده باشد صادرکننده کالا را در مقصد تحویل دهد باید نسبت به حمل و نقل کالا اقدام نماید. پس از انتخاب شیوه مناسب حمل و عقد قرارداد با یک شرکت معتبر باید نسبت به بیمه کالا تا مقصد اقدام کنید. تمام این مراحل نیازمند تخصص و تجربه می‌باشد که درصورت رعایت نکردن نکات لازم می‌تواند منجر به افزایش هزینه و یا حتی از بین رفتن کالا شود.

٨. گواهی بازرسی کالا

خریدار جهت اطمینان از انطباق شرایط کالا با شرایط توافق شده در قرارداد، درخواست بازرسی کالا را توسط موسسات بازرسی کالا می‌نماید. این موسسات با حضور در محل فروشنده و انجام آزمون‌های لازم نتیجه را در قالب گزارشی ارایه می‌دهند و نسبت به صدور گواهی COI یا بازرسی کالا اقدام می‌نمایند.

٩. گواهی مبدا

صادرکننده باید جهت صدور گواهی مبدا به سامانه یکپارچه گواهی مبدا اتاق بازرگانی مراجعه نموده و اطلاعات و اسناد لازم را بارگزاری نماید. اتاق بازرگانی با توجه به پروانه گمرکی، اسناد حمل و فاکتور فروشنده نسبت به صدور گواهی مبدا اقدام می‌نماید و این سند به همراه سایر اسناد تجاری برای خریدار ارسال می‌گردد.

١٠. رفع تعهدات ارزی

با توجه به قوانین و سیاست‌های اخیر در زمینه صادرات کالا، امروزه بازگشت ارز صادرات و رفع تعهد صادراتی از عمده نگرانی‌ها و دغدغه‌های صادرکنندگان است. لذا در صورت عدم ایفای تعهدات صادرات در مدت زمان مشخص، صادرکنندگان با مسائل و مشکلات ناشی از عدم رفع تعهد که عدم معافیت‌های مالیاتی و متعاقبا اعمال جریمه و محدودیت‌های مختلف را بهمراه خواهد داشت مواجه خواهند بود.
تجارت پویا می‌تواند بواسطه واردات در قبال صادرات و همچنین تهاتر تعهدات شما، در جهت رفع تعهدات ارزی و بازگشت ارز حاصل از صادرات شما همکاری نماید.

طراح و تولید کننده سیستم‌های لاجستیک و انبارهای مکانیزه

با ما

در تماس باشید

دفتر مرکزی

تهران، بزرگراه ۶۵ متری فتح، انتهای خیابان فتح پانزدهم، پلاک ۱

کد پستی

1387663551

موبایل

09195892866

طراح و تولید کننده سیستم‌های لاجستیک و انبارهای مکانیزه

با ما در تماس باشید

دفتر مرکزی

تهران، بزرگراه ۶۵ متری فتح، انتهای خیابان فتح پانزدهم، پلاک ۱

کد پستی

1387663551

موبایل

09195892866